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Zyngaが150人の大量レイオフを発表 13タイトルを終了しZynga Japanも閉鎖検討へ

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Tech系メディアTechCrunchなど複数の海外メディアが伝えるところによると、米大手ソーシャルゲームディベロッパーのZyngaが、現地時間の10月23日に社員に宛てたメールで大規模なレイオフを行うことを明らかにしたという。

Zyngaは昨年株式上場を果たしたが、その後Facebook依存からの脱却やモバイル対応に苦戦し、新タイトル開発の遅れや相次ぐM&Aの費用も収益を圧迫していた。株価は上場直後から落ち込み現在では75%も下落している。
今回のレイオフの対象となるのはフルタイムで働くスタッフ約3000人の5%にあたる150人程度で、この発表と共に既にボストンスタジオが閉鎖されたという。またオースティンスタジオも大幅縮小し、イギリス支社及びZynga Japanも閉鎖を検討中とのこと。なお、ボストンスタジオは生活シミュレーション・ソーシャルゲーム「The Ville」の開発・運営を担当しており、今回のレイオフと共に「The Ville」の運営をインド支社に移管して運営費を大幅に減らすと共に収益の少ない13タイトルのサービスも終了する予定。Zyngaは現地時間の10月24日に7〜9月期決算の発表を予定している。

Zynga公式ブログにて発表されたMark Pincus CEOのメッセージは以下のとおり。

 

Team,

Earlier today we initiated a number of changes to streamline our operations, focus our resources on our most strategic opportunities, and invest in our future. We waited to share this news with all of you until we had first spoken with the groups impacted.

As part of these changes, we’ve had to make some tough decisions around products, teams and people.  I want to fill you in on what’s happened and address any concerns you may have.

Here are the most important details.

We are sunsetting 13 older games and we’re also significantly reducing our investment in The Ville.

We are closing the Zynga Boston studio and proposing closures of the Zynga Japan and UK studios.  Additionally, we are reducing staffing levels in our Austin studio.  All of these represent terrific entrepreneurial teams, which make this decision so difficult.

In addition to these studios, we are also making a small number of partner team reductions.

In all, we will unfortunately be parting ways with approximately 5% of our full time workforce.  We don’t take these decisions lightly as we recognize the impact to our colleagues and friends who have been on this journey with us.  We appreciate their amazing contributions and will miss them.

This is the most painful part of an overall cost reduction plan that also includes significant cuts in spending on data hosting, advertising and outside services, primarily contractors.

These reductions, along with our ongoing efforts to implement more stringent budget and resource allocation around new games and partner projects, will improve our profitability and allow us to reinvest in great games and our Zynga network on web and mobile.

Zynga made social gaming and play a worldwide phenomenon, and we remain the industry leader.  Our success has come from our dedication to a simple and powerful proposition – that play is not just something people do to pass time, it’s a core need for every person and culture.

We will all be discussing these difficult changes more with our teams and as a company.  Tomorrow, Dave and I will be hosting a post-earnings webcast (details to follow) and next week we will be discussing our broader vision and strategy during our quarterly all-hands meeting.  I’m confident this puts us on the right path to deliver on the promise of social gaming and make Zynga into an internet treasure.

If you have any immediate questions, I hope you will talk directly with your manager, Colleen, or me.

I look forward to talking with you tomorrow.

Mark

皆さん、

今朝、私達はオペレーションを合理化し、より戦略的な目標に集中し未来に投資するため、多くの変更を始めました。

これらの変更の一部として、私達は製品、チーム及び周囲の人々についていくつかの困難な決定を下さなければなりませんでした。

最も重要なことは以下の通りです。

私達は13の古いゲームを終了します。そして「The Ville」への投資を縮小します。

私達はZyngaボストンスタジオを併催し、Zynga Japan及びイギリスのスタジオの閉鎖も提案しています。さらに私達はオースティンスタジオの規模も縮小します。全てのチームは非常に優秀で、この決断は本当に困難でした。

これらに加えて、私達はさらにパートナーのチームも一部削減します。

残念なことに、私達はフルタイムの社員の約5%と別の道を行くことになります。私達はこれらの決定を軽く行うわけではなく、お互いに旅をしてきた同僚及び友達に大きな衝撃を与えたことを認識しています。私達は彼らの素晴らしい貢献に感謝し、それを失うことを悲しく思います。

さらに、広告、データセンターの費用、外部サービス、外注費も大幅削減します。

これらの削減は、予算やリソースを再配分し、新しいゲーム及びパートナーとのプロジェクト、WebとモバイルにおけるZyngaネットワークに再び投資し収益を回復させることを可能にするでしょう。

Zyngaは世界中を熱狂させるソーシャルゲームを作りました。そしてその業界のリーダーです。私達の成功は、ゲームは単に時間の浪費ではなく全ての人々や文化の中核であるという我々の強力なメッセージが受け入れられていることを示しています。

私達はこの困難な変更について、これからもっと多くの皆さんと話し合いたいと思っています。明日の業績発表でデイブと私はもう少し説明します。また来週、私達はより広いビジョンや戦略について議論する予定です。私は素晴らしいソーシャルゲームの未来とZyngaがインターネットの宝となるべく正しい道を歩んでいると確信しています。

もし何か質問があれば、あなたの上司かコリーン、あるいは私に直接話して下さい。

私はあなたと明日話すことを楽しみにしています。

マーク

 

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